#19

Igår kom jag och Christoffer in att prata om Professor Kalkyl. Det tog ett tag innan jag köpte att snubben faktiskt är med i Tintin och inte i trollkaren barbaras program som jag hävdade.
 
Trollkaren barbaras kanske du undrar? Ja vem är det? Det jag visste var att han kunde trolla och var grön. Och trodde att hans namn började på bar. 
 
Imorse kom jag på theme-sången (svengelska när det är som bäst) som är i början av programmet och började sjunga:
 
A: Bar bar barbaras
C: Men va? Är det baltazar du menar?
A: Jaaa!
C: Men den går ju inte så, den går; bal baltazar, bal baltazar
A: Gör den?!
C: Ja. Du har ju inte koll på någonting...

Tur han säger det med kärlek i rösten... :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0