#14 Läroplanen för förskolan.

"Inget barn ska i förskolan utsättas för diskriminering på grund av kön, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning hos någon anhörig eller funktionsnedsättning eller för annan kränkande behandling"

Detta är ett utdrag från läroplanen för förskolan, Lpfö98 rev. 2010. Alltså den läroplan som är min bibel då jag är verksam ute på dagens förskolor. Enligt mig är detta ett dokument som aldrig diskuteras omkring eller reflekteras runt nog. 
 
Som meningen ovan. Inget barn ska i förskolan utsättas för diskrimininering, PUNKT. Eller?
Varför radas en massa fakotrer upp efter det? Genom att göra detta väcks tankar. Borde det inte vara så att INGEN ska diskriminieras för NÅGONTING? Eller? Om det är så att jag hittar saker att diskriminiera någon som inte har anknytning till någon av punkterna ovan, är det då okej att diskriminiera ett barn? Givetvis inte.
 
Ta bort allt upprabblande om saker man kan diskrimineras för och sätt en nolltolerans för ALL sorts diskriminering istället.
 
Jag röstar för en stor fet jäkla punkt efter ordet diskriminiering. Vad tycker du?


Kommentarer
anna

Håller med fullt ut!

2012-09-25 @ 21:45:43
Karin

Bra rutet, Amelie!

2012-10-24 @ 21:39:16
Caroline

Jag håller med dig! PUNKT.!

2012-10-24 @ 21:46:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0